• LinkedIn - Black Circle
  • Instagram
  • Facebook
  • Pinterest

Eyeopener


In maart 2019 ben ik in Addis Abeba - Ethiopië geweest voor Bakery Initiatives; acquisitie en de lokale markt verkennen. Naast mijn eigen presentatie voor potentiële klanten over design mocht ik ook de presentatie van mijn collega, Ivo van Dijkhuizen, doen inzake marketing, communicatie en branding. Enorm interessant om je te verdiepen in andermans discipline maar wat een eyeopener. Ik deed daar dus ( bijna ) niets aan tot mijn grote schrik. Aangezien ik mijn “huiswerk” reeds grondig gedaan had, ben ik mijn eigen brand gaan analyseren, feedback gaan vragen aan mijn collega de marketeer en heb ik mijn eigen marketing campagne geschreven. Ik ben dus nu gestart met aan de buitenwereld te vertellen wat ik doe want serieus ik dacht echt dat weet men wel of is dat nodig of zit iemand daar op te wachten... Beetje suf maar zo dacht ik wel. Tot mijn collega onderneemsters in onze Mastermind Groep me de vraag stelden ; “doe jij alleen grote concepten?”. Waarop ik zei; “Neeee natuurlijk niet, ik doe naast de zakelijke markt ook de particuliere markt. Het kan een restaurant of een winkel zijn maar ook een woonkamer of een balkon.” Waarop deze ambitieuze meiden zeiden: “Ga dat dan laten zien”. Oke, weer een eyeopener. Maar HOE was mijn volgende vraag want online was ik ondertussen druk bezig met vertellen en laten zien; LinkedIn, Facebook, Instagram en dan ook nog Stories op Facebook en Instagram. Foto’s, video’s, teksten. Je kunt er bijna je dagtaak van maken. Best een beetje wennen eerlijk gezegd. Maar hoe kun je nu net weer iets anders doen waardoor je hierin onderscheidend kunt zijn en mensen je zullen onthouden. Misschien iets tastbaars zodat men op een later moment hier nog even naar kan terugpakken en of rustig kunt nalezen... Een LOOKBOOK !